Filosofie

[fusion_builder_container background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”right bottom” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”20px” padding_bottom=”20px” padding_left=”0px” padding_right=”0px” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”no” hover_type=”none” link=”” border_position=”all”][fusion_text]

Mijn filosofie is ontstaan vanuit mijn ervaringen met de meeste leveranciers van ICT producten en met de ICT kopende bedrijven.

De leveranciers

  • Elke leverancier vindt dat zijn product al jouw problemen oplost
  • Elke leverancier vindt dat zijn mensen veel kennis hebben van jouw bedrijf en jouw processen
  • Elke leverancier belooft dat zijn product uitstekend samenwerkt met andere producten

Uiteraard zijn mijn ervaringen hier wat kort door de bocht opgeschreven. Er zijn ook leveranciers met een ruggegraat die oprecht vertellen dat je niet hun product moet kopen als ze vinden dat het niet past. Het probleem is echter dat een leverancier veel kennis en ervaring moet hebben om te kunnen constateren dat het eigen product niet past. Die kennis is heel erg vaak niet aanwezig bij leveranciers want daar worden ze eenvoudig weg niet voor betaald.

De kopende bedrijven

Veel kopende bedrijven blijken maar wat graag een “snelle” oplossing te willen hebben, een one-stop shop voor al hun problemen. De kopers willen de mooie verhalen van de leveranciers maar wat graag geloven. Maar hier geldt wat ook in de rest van de zakenwereld geldt: als het verhaal te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook!

De meeste kopers blijken pas kritisch te worden als het product praktisch in productie is genomen. Ik heb met enige regelmaat gezien dat kopende bedrijven denken dat “achteraf nadenken” en “voortschrijdend inzicht” synoniemen zijn van elkaar.

Dus, als de koper en de leverancier weer wakker zijn geworden zijn er vaak meerdere ICT producten gekocht die niet doen wat eerder beloofd is, die dat niet doen tegen de (lagere) kosten die hen eerder beloofd zijn en die toch niet goed of in het geheel niet samenwerken met andere ICT producten.

En dat is achteraf gezien eigenlijk nooit nodig geweest.

De aanpak volgens onze filosofie
Ons vertrekpunt is altijd het bedrijf als geheel. Wij kijken naar het business model, de concurrentievoordelen, de kritische processen, het verdienmodel en naar de bestaande ICT. Voor ons bestaat een bedrijf altijd uit een ketting van processen die met elkaar samenwerken en die zo sterk is als de zwakste schakel.

Vanuit de bestaande situatie bepalen we:

  • wat de zwakste schakels zijn en wat de gemakkelijkste verbeteringen zijn
  • we maken een (positieve!) Business Case en
  • gaan aan de slag

Wij zijn onafhankelijk, leveren geen eigen producten, en zijn dus in staat om de beste oplossingen samen te stellen. Wij hebben ook geen (emotionele of financiële) problemen met het verbeteren van reeds aanwezige ICT producten. En omdat ICT niet altijd voor alles op ieder moment een oplossing is bieden wij ook niet-ICT oplossingen.

Als de gemakkelijkste verbeteringen gerealiseerd zijn en je ziet dat je meer geld verdient dan dat je hebt uitgegeven, gaan we verder kijken naar volgende verbeter mogelijkheden.

Wij brengen onze kennis over processen, ICT, commercie en financiën in en koppelen die aan jouw business model en ICT. Wij begrijpen hoe jouw CRM, webwinkel, PIM en e-mailmarketing oplossing moet samenwerken met jouw boekhouding of ERP, wij begrijpen ook de verschillen tussen B2C en B2B processen. Ook begrijpen we hoe electronisch communiceren met jouw leveranciers moet werken. Ook als je het hebt over project of case management zijn wij jouw partner.

Wij geloven niet dat alle bedrijven in een branche op dezelfde manier werken. Nee, elk bedrijf heeft zijn eigen verdienmodel en eigen klanten, producten en diensten en verdient dus eigen processen en ICT om deze concurrentievoordelen te blijven benutten. Je moet je conculega niet simpelweg willen kopiëren door jouw concurrentievoordelen plat te slaan in het systeem dat de hele branche gebruikt.

Wij begrijpen vooral wat de implementatie van dit soort systemen betekent voor jouw bedrijf en jouw processen. Het gaat niet om ICT systemen alleen, maar vooral hoe je met deze systemen meer business en winst genereert. Afhankelijk van de stabiliteit of volwassenheid van jouw business model kan het handig zijn om een duurdere en geavanceerde oplossing te kiezen of juist een simpelere en goedkopere oplossing, in de cloud of juist niet. Welke leverancier en welk product gaat je de flexibiliteit bieden die je nodig hebt tegen een kostprijs waarbij je binnen afzienbare tijd weer uit de kosten bent.

Wij kennen veel systemen en de kritische succesfactoren bij systeem selectie en systeem implementatie.
Doordat wij onafhankelijk zijn stellen wij de beste oplossing samen en implementeren deze zelf samen met jou.
Deel jouw digitaliseringsuitdagingen met ons en laat ons een voorstel maken om deze uitdaging aan te gaan.

Bel of mail voor een vrijblijvende afspraak.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]